Koncepcja pracy

Przedszkole jutra – przyjazne dziecku

Nasze przedszkole to miejsce, w którym:

  • pracujemy w oparciu o zindywidualizowany program rozwoju dziecka
  • pozwalamy wyjść z izolacji społecznej dzieciom niepełnosprawnym
  • każdy z  naszych podopiecznych na miarę swoich możliwości ma szansę osiągnąć sukces, zarówno w przedszkolu, jak i w dalszej drodze edukacyjnej – szkole
  • współpracujemy ściśle z rodzicami, aby oddziaływania dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńcze między przedszkolem a domem rodzinnym były spójne
  • posiadamy szeroką ofertę zajęć dodatkowych kreując postawy aktywne i twórcze
  • stwarzamy optymalne warunki do zaspokajania potrzeb dzieci wyróżniających się uzdolnieniami i zainteresowaniami
  • programy profilaktyczne wspierają indywidualną drogę w rozwoju każdego dziecka
  • wysoko wykwalifikowana kadra doskonali się w obszarze kompetencji osobistych i zawodowych w kierunku pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • modernizujemy bazę pod kątem zniesienia barier architektonicznych dla dzieci niepełnosprawnych
  • pozyskujemy sojuszników wspomagających realizację zadań statutowych placówki
  • prowadzimy spotkania psychoedukacyjne dla rodziców mające na celu wspomaganie ich w wychowaniu dziecka niepełnosprawnego
  • spotykamy się z nauczycielami szkół podstawowych pod kątem pokonania bariery społecznej i emocjonalnej dziecka wstępującego do szkoły
  • kultywujemy tradycje przedszkola będące częścią autonomii placówki (Dni Integracji, udział w akcjach charytatywnych)
  • promujemy przedszkole w środowisku lokalnym pod kątem zainteresowań, osiągnięć placówki i prezentacji dziecięcych talentów
  • dbamy o bezpieczeństwo dzieci i pracowników
  • dążymy do osiągnięcia statusu przedszkola z oddziałami integracyjnymi.

Przedszkole integrujące pozwala na :

  • poczucie sprawstwa dziecka i jego niemocy
  • poczucie własnej wartości i lęku przed niepowodzeniami
  • poczucie działania dziecka i współdziałania
  • poczucie odpowiedzialności i współodpowiedzialności.